Met veel enthousiasme verwelkomen we Gerdi Casier, voormalig directeur van de Spanjeschool – De Tassche en ervaren remedial teacher, in ons team. Met meer dan 20 jaar ervaring biedt Gerdi gerichte leeshulp voor kinderen van het 2de tot het 6de leerjaar.
Zijn aanpak is gebaseerd op het wetenschappelijk onderbouwde Aaz-programma (Nuno Crato) en focust op zowel aanvankelijk als begrijpend lezen. In kleine groepjes van maximaal twee leerlingen wordt drie keer per week gewerkt aan leesvaardigheid, woordenschat, kennisopbouw en begrip, in nauwe samenwerking met de klasleerkracht.
Werkwijze : 2 kinderen uit dezelfde klas met een leesproblematiek krijgen 3 sessies lang dezelfde tekst voorgelegd om in interactie te lezen, te ontleden, om in interactie te begrijpen, om in interactie woordenschat te verwerven, om in interactie kennis te verwerven als voorbereiding op de week die komt in de klas. We spreken over preteaching, over voorbereidend leren. We rekenen graag op de doorverwijzing van zorgcoördinatoren en/of klastitularissen.
Met deze uitbreiding blijven we trouw aan onze missie: kinderen en jongeren begeleiden in hun ontwikkeling, met oog voor wie ze zijn en wat ze nodig hebben om te groeien.